Weet je zeker dat al je werknemers goed zijn aangemeld bij ons? Met deze vier stappen controleer je gemakkelijk of iedereen in de juiste regeling zit.
Download het bestand ‘Controle pensioenverleden’ en vul in:
- Je klantnummer (staat rechtsboven op onze brieven)
- Het Burgerservicenummer (BSN) en de geboortedatum van de werknemer
Stuur het ingevulde bestand naar controleren.pensioenverleden@stippensioen.nl
- Een overzicht van het pensioenverleden van je werknemers, zoals dat bij ons bekend is.
- Een overzicht met werknemers die volgens ons:
- Weer in de Plusregeling moesten worden aangemeld, maar nu in de Basisregeling zitten.
- Onterecht teruggeplaatst zijn in referteperiode na deelname Basisregeling.
- Onterecht teruggeplaatst zijn in referteperiode na deelname Plusregeling.
We helpen je graag bij het lezen van de overzichten. In het document ‘Voorbeelden pensioenverleden controle huidige werknemers in dienst’ leggen we uit hoe je het pensioenverleden kunt beoordelen.
Pas de juiste regels voor terugkeren in de sector toe:
Je werknemer bouwde hiervoor pensioen op in de Basisregeling
OF
Je werknemer bouwde hiervoor pensioen op in de Plusregeling
Let op:
- Je ziet alleen periodes waarin je werknemer pensioen opbouwde bij StiPP. Wij hebben geen informatie over gewerkte weken of werk bij werkgevers die niet bij StiPP zijn aangesloten. Deze periodes kunnen wel meetellen voor de pensioenopbouw bij StiPP. Vraag dit dus altijd na bij je werknemer.
- Voor dit overzicht controleren we alleen op de drie situaties uit stap 2. Er kunnen ook andere redenen zijn om iemand in een bepaalde regeling aan te melden. Die staan niet in dit overzicht. Je vindt er wel extra uitleg en punten waarop je kunt letten.
Bekijk ook het nieuwsbericht over onze controles in 2025 voor meer uitleg.