Premie betalen

Elke twee weken worden facturen gemaakt en verzonden. U ontvangt een factuur indien u of uw administratiekantoor één of meerdere PDO-bestanden heeft aangeleverd. Indien er in de periode meerdere PDO-bestanden zijn aangeleverd, ziet u duidelijk op de factuur op welke PDO-bestanden de premies betrekking hebben. 

Overzicht van uw facturen

De te betalen premie wordt berekend op basis van de door u aangeleverde PDO-bestanden in de twee weken daarvoor. Uw premiefacturen vindt u terug in Mijn Pensioenadministratie. U ontvangt een melding op het door u opgegeven factuur-mailadres. Dat e-mailadres wijzigt u in Mijn Pensioenadministratie.

U ontvangt een premiefactuur als u PDO-bestanden heeft aangeleverd

Kunt u de factuur niet betalen?

Kunt u de factuur niet betalen? U bent verplicht om dit op tijd te melden. U moet uitleggen waarom de premie niet betaald kan worden. Gebruik hiervoor het formulier van de belastingdienst

Let op! StiPP verruimt tijdelijk de betalingstermijn van de premiefactuur naar de wettelijke termijn. Deze maatregelen kunnen wij alleen uitvoeren als u de maandelijkse gegevens van uw werknemers op een normale manier volledig en tijdig blijft aanleveren via een PDO-bestand. Lees hierover meer informatie in het bericht 'StiPP verruimt tijdelijk de betalingstermijn van de premiefactuur'