We willen je graag goed helpen. Daarom doen wij ons best om de administratie en uitkering van de pensioenen goed te regelen. Toch kan het gebeuren dat je ergens ontevreden over bent. Laat het ons weten. We helpen je graag verder.
Hoe dien je een klacht in?
Stap 1. Meld je klacht
Je kunt je klacht melden:
- Via de website: klachtenformulier
- Per telefoon: 030 277 5690
- Per chat: klik rechtsonder op de chat
- Per post:
Stichting Pensioenfonds voor Personeelsdiensten (StiPP)
t.a.v. Bestuursondersteuning
Postbus 434
3700 AK Zeist
Stap 2. Behandeling van je klacht
Binnen een week krijg je een ontvangstbevestiging en nemen we je klacht in behandeling.
Stap 3. Je ontvangt onze beslissing
Binnen 2 weken na ontvangst van de klacht, ontvang je een schriftelijke beslissing.
In beroep gaan (beroepschrift)
Ben je het niet eens met onze beslissing over jouw klacht? Je kunt binnen 4 weken na de beslissing in beroep gaan bij het bestuur van StiPP. Lees van tevoren het klachtenreglement goed door.
Hoe ga je in beroep bij StiPP?
Stap 1. Stuur een brief of e-mail
Beschrijf de reden waarom je het niet eens bent met de beslissing over de klacht. Vermeld ook je naam en adres.
Dit kan per:
- Email: beroepschrift@stippensioen.nl
- Post:
Stichting Pensioenfonds voor Personeelsdiensten (StiPP)
t.a.v. Bestuursondersteuning
Postbus 434
3700 AK Zeist
Stap 2. Behandeling beroep
Binnen 1 week krijg je een ontvangstbevestiging. Het bestuur neemt jouw beroep in behandeling.
Stap 3. Beslissing bestuur
Je ontvangt zo snel mogelijk per e-mail een beslissing van het bestuur. Dit duurt maximaal 10 weken, maar vaak hoor je het al eerder.
Naar de rechter
Ben je het niet eens met de beslissing van het bestuur? Dan kun je de klacht voorleggen aan de civiele rechter. Let op: dit kan alleen als je klacht gaat om een inhoudelijk besluit. Op stippensioen.nl/klachten lees je voor welke klachten dit geldt. Als je klacht gaat om een beslissing over de verwerking van persoonsgegevens, dan kun je een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Meer weten?
De klachtenprocedure voor werkgevers vind je in het klachtenreglement.