Hoe lever ik de gegevens aan?

Maandelijks (of vierwekelijks) stuurt u de loongegevens van uw werknemers naar ons toe. Dat doet u door het insturen van een PDO-bestand via Mijn Pensioenadministratie.

Inloggegevens Mijn Pensioenadministratie ontvangen
Zodra uw organisatie wordt aangesloten bij StiPP ontvangt u per brief uw gebruikersnaam en wachtwoord. De hoofdgebruiker kan vervolgens meerdere mensen en/of een administratiekantoor toegang geven tot Mijn Pensioenadministratie met een eigen gebruikersnaam en e-mailadres. De gebruikersnaam van de hoofdgebruiker is het klantnummer van uw organisatie. Bent u uw wachtwoord vergeten? Klik op de inlogpagina op ‘wachtwoord vergeten’. Geef dan het klantnummer op dat aan uw account gekoppeld is. U ontvangt vervolgens een heractivatielink waarmee u een nieuw wachtwoord kunt instellen.

PDO-bestand maken
Vanuit uw eigen salarispakket maakt u een PDO-bestand aan met de maandelijkse (of vierwekelijkse) gegevens. De meeste salarispakketten bieden de mogelijkheid om PDO-bestanden aan te maken. Zit de functie om bestanden klaar te zetten niet in uw pakket? Neem dan contact op met uw softwareleverancier. In de handleiding ‘Technische beschrijving van het PDO-bestand’  vindt uw softwareleverancier meer informatie over hoe het PDO-bestand er uit moet zien.

Bestand insturen via Mijn Pensioenadministratie
Het PDO-bestand stuurt u op naar StiPP via Mijn Pensioenadministratie. Dat doet u op de volgende manier:

  1. Log in met uw gebruikersnaam (= uw klantnummer) en wachtwoord.
  2. Kies op de startpagina voor ‘Upload uw PDO-bestanden’.
  3. Klik op ‘Kies bestand’ en selecteer vanaf uw eigen computer het juiste bestand
  4. Klik op ‘opslaan’

Nadat u op opslaan heeft geklikt, krijgt u een melding of het versturen gelukt is of niet. Onder het tabblad ‘status bestandsverwerking’ kunt u zien of het bestand verwerkt is.

Onder Mijn gegevens -> Periode-aanleveringen kunt u vervolgens bekijken over welke periodes er gegevens zijn aangeleverd.

Lees hoe u doorgeeft dat u (tijdelijk) geen werknemers in dienst heeft die pensioen opbouwen bij StiPP

Verwerkingsverslag
Als het PDO-bestand verwerkt is, ontvangt u een samenvatting van het verwerkingsverslag op het e-mailadres dat onder Contactpersoon op Mijn Pensioenadministratie is ingevuld. In de samenvatting leest u het aantal mutaties dat wel of niet is verwerkt. In het volledige verwerkingsverslag vindt u een uitleg waarom bepaalde mutaties niet zijn verwerkt. Het is belangrijk dat u naar deze foutmeldingen kijkt en de fouten oplost. Anders worden deze gegevens niet verwerkt en bouwt uw werknemer niet het juiste pensioenkapitaal op. Het volledige verwerkingsverslag vindt u op Mijn Pensioenadministratie bij ‘Mijn Dossier’.