Geen werknemers in dienst

Het kan voorkomen dat u één of enkele perioden geen werknemers in dienst heeft die voldoen aan de regels voor deelnemerschap. Maar u moet dit feit dan wel aangeven bij StiPP. Dit doet u door een ‘Geen personeel-melding’ in te sturen.

Geen premieplichtige werknemers in dienst in een of meerdere periodes

Heeft u één of meerdere periodes in een jaar geen premieplichtige werknemers in dienst? Dan kunt u per periode een ‘Geen personeel’-melding doen via Mijn Pensioenadministratie. Ga naar de pagina ‘Gegevensaanlevering (PDO)’ in het werkgeverportaal. U selecteert het jaar en de periode waarover u een ‘Geen personeel’-opgave wilt doen en klikt op ‘Opslaan’. U kunt per keer voor 1 aansluitnummer (werkgever) één ‘Geen personeel’-opgave insturen over één periode. U kunt wel direct nadat u op de knop ‘Opslaan’ heeft geklikt en een melding in uw scherm is verschenen dat het versturen gelukt is, een volgende ‘Geen personeel’-opgave versturen. Denk eraan dat u dus elke maand óf een PDO-bestand óf een melding geen personeel instuurt.

Geen premieplichtige werknemers in een heel kalenderjaar

Indien u een heel jaar geen werknemers heeft die voldoen aan het criterium voor deelname aan StiPP kunt u dit aan ons melden. Hiervoor maakt u gebruik van de ‘Verklaring geen personeel’. Deze verklaring geldt voor een heel kalenderjaar. Vul deze in en stuur deze naar ons terug. U hoeft dan niet meer elke periode een ‘Geen personeel’-opgave via Mijn Pensioenadministratie te sturen. U ontvangt jaarlijks van ons een verzoek om de verklaring voor het komende kalenderjaar opnieuw in te vullen.