Nieuws

StiPP verlengt tijdelijke maatregelen betalingstermijn van de premiefactuur

Door het coronavirus moet het leven in Nederland (en in veel andere landen) op de rem. Dit kan bij u als werkgever leiden tot onrust en financiële onzekerheid. Uw omzet is mogelijk grotendeels weggevallen, terwijl veel kosten doorlopen. Omdat de crisis nog niet voorbij is, heeft StiPP besloten de verruiming van de betalingstermijn te verlengen voor de facturen die zien op de aanlevermaand april.

Soepelere regels betaling pensioenpremie voor de aanlevermaanden april 

De loongegevens van uw werknemers over april 2020 levert u uiterlijk 31 mei 2020 via een PDO-bestand bij ons aan. Na aanlevering van de gegevens ontvangt u van ons een factuur. Wij verlengen de betalingstermijn van deze factuur naar de wettelijke termijn. Dit betekent dat u deze factuur uiterlijk 30 juni 2020 aan ons hoeft te betalen. Wilt u gebruik maken van deze verlengde betalingstermijn? Dan is het is niet nodig hiervoor contact met ons op te nemen. Natuurlijk geldt dat als u eerder kunt betalen, dit gewenst is.

Lever uw werknemergegevens aan zoals u gewend bent.

StiPP heeft maatregelen genomen voor het betalen van de pensioenpremies. Deze maatregelen kunnen wij alleen uitvoeren als u de maandelijkse gegevens van uw werknemers op een normale manier volledig en tijdig blijft aanleveren via een PDO-bestand. Zonder het aanleveren van deze gegevens kunnen wij namelijk de pensioenen van uw werknemers niet goed registreren. Uw werknemer bouwt dan geen pensioen op. Lever uw werknemergegevens tijdig bij ons aan!

Veelgestelde vragen en contact

Wij hebben op onze website een aparte pagina ingericht waarop informatie te vinden is over de maatregelen van StiPP als gevolg van het coronavirus. Hierop staan ook de veelgestelde vragen.

Heeft u hulp nodig bij het aanleveren van de gegevens?  Neem dan contact op met onze klantenservice.

Terug naar nieuwsoverzicht