Inloggen met eHerkenning administratiekantoor

Vanaf 1 januari 2025 kunt u alleen nog maar inloggen op Mijn Pensioenadministratie met eHerkenning. U heeft hiervoor eHerkenning met betrouwbaarheidsniveau 3 (EH3) nodig. Heeft u nog geen eHerkenning? Vraag deze dan aan. U vraagt eHerkenning niet aan bij StiPP, maar bij erkende leveranciers. Meer informatie hierover vindt u op de website van eHerkenning. Let op dat u de juiste eHerkenning EH3 aanvraagt, er zijn namelijk twee opties. Een optie is alleen voor de Belastingdienst, deze moet u niet aanvragen. Wilt u meer informatie over het aanvraagproces? Gebruik dan het stappenplan.

Administratiekantoren hebben een ketenmachtiging nodig

Een administratiekantoor heeft twee machtigingen nodig om in te loggen:

Ketenmachtiging eHerkenning

Via eHerkenning regel je een ketenmachtiging. Met deze machtiging geef je het administratiekantoor toestemming om met hun eHerkenning gegevens voor jouw bedrijf aan te leveren. Vraag jouw administratiekantoor om het stappenplan ketenmachtiging eHerkenning aanvragen te volgen.

Machtiging in Mijn Pensioenadministratie

In Mijn Pensioenadministratie via 'Wijzig uw administratiekantoor' maak je een machtiging aan voor een administratiekantoor. Met deze machtiging wordt het administratiekantoor in het systeem van StiPP gezet. Lees hier meer over het aanmaken van een machtiging in Mijn Pensioenadministratie.