Het nieuwe inloggen: Vanaf 1 juni 2025 alleen nog met eHerkenning
Inloggen op Mijn Pensioenadministratie wordt nog veiliger. Vanaf 1 juni 2025 log je daarom in met eHerkenning.
Wat verandert er?
Vanaf 1 juni 2025 kun je niet meer inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord bij Mijn Pensioenadministratie. Je hebt dan eHerkenning nodig. Je kan eHerkenning aanvragen via de website van eHerkenning. Je hebt een eHerkenning nodig met betrouwbaarheidsniveau 3 (EH3). Volg het stappenplan om eHerkenning aan te vragen.
Waarom gaat StiPP eHerkenning gebruiken?
Op 1 juli 2023 is de Wet Digitale Overheid (WDO) ingegaan. Met deze wet wordt inloggen bij de (semi)overheid, zoals pensioenfondsen, veiliger en betrouwbaarder. Inloggen via eHerkenning past beter bij de nieuwe wet. Daarom gaat StiPP dit inlogsysteem gebruiken.
Heb je vragen over het nieuwe inloggen? Lees hieronder de meest gestelde vragen:
Hoe lang kan ik nog inloggen met mijn gebruikersnaam en wachtwoord?
Tot 1 juni 2025 kan je nog inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord op Mijn Pensioenadministratie. Daarna heb je eHerkenning nodig. Het is belangrijk dat je ook na 1 juni kan inloggen bij Mijn Pensioenadministratie om je werknemersgegevens aan te leveren, facturen te zien en te betalen. Zorg er dus voor dat je snel eHerkenning aanvraagt.
Ik heb geen eHerkenning, waar vraag ik dit aan?
Je vraagt eHerkenning niet aan bij StiPP, maar bij een van de officiële leveranciers. Je vindt betrouwbare leveranciers in dit leveranciersoverzicht.
Ja, het aanvragen van eHerkenning kost geld. De kosten verschillen per inlogmiddel en leverancier. Je vindt de verschillende leveranciers in dit leveranciersoverzicht.
Waarom kost eHerkenning geld?
Om het systeem veilig en betrouwbaar te houden is er geld nodig voor de ontwikkeling, beheer en uitgifte. De overheid heeft bepaald dat de leveranciers en de gebruikers van het systeem die kosten betalen.
Ik heb twee bedrijven, heb ik twee eHerkenningen nodig?
Nee dat is niet nodig. Je kunt aan één eHerkenning meerdere bedrijven koppelen. Je hoeft dus niet per bedrijf een aparte eHerkenning aan te vragen.
Ik maak gebruik van een administratiekantoor, moet ik wat doen?
Stuurt een administratiekantoor of een andere organisatie maandelijks jouw deelnemersgegevens naar StiPP? Dan heeft het administratiekantoor een machtiging nodig.
In Mijn Pensioenadministratie via 'Wijzig uw administratiekantoor' maak je een machtiging aan voor een administratiekantoor. Als de machtiging door StiPP is verwerkt, kan het administratiekantoor met hun eigen eHerkenning inloggen en maandelijks de werknemersgegevens van jouw bedrijf naar StiPP sturen.
Wij zijn een administratiekantoor, moet de werkgever ons opnieuw machtigen?
Nee, dat is niet nodig. Als de werkgever je eerder al heeft gemachtigd, dan blijft die machtiging geldig. Als administratiekantoor kan je dan inloggen met je eigen eHerkenning. Daarna kies je de werkgever waarvan je de gegevens wilt bekijken of toesturen.
Ons administratiekantoor heeft al eHerkenning. Moeten wij voor StiPP een nieuwe eHerkenning aanvragen?
Nee, dat is niet nodig. Je kan in principe met de bestaande eHerkenning inloggen. Het is wel belangrijk dat jouw eHerkenning betrouwbaarheidsniveau 3 (EH3) heeft.