Heb je een afkoopvoorstel van StiPP gekregen? Dit kan op twee manieren:
Ik heb zelf een afkoopverzoek ingediend
Heb je zelf het afkopen van je pensioen aangevraagd? Dan ontvang je per post een brief met een formulier. Zo werkt het:
- Vul het formulier in en onderteken het.
- Voeg een kopie van je rekeningafschrift toe.
- Stuur alles eenvoudig digitaal naar ons via het contactformulier.
Ik heb het afkoopvoorstel van StiPP automatisch ontvangen
Check dan je rekeningnummer:
- Wij hebben je rekeningnummer en het klopt
Je hoeft niets te doen. We maken het bedrag automatisch naar je over. - Wij hebben je rekeningnummer, maar het klopt niet
Log in op Mijn StiPP Pensioen. Na het inloggen klik je op 'Lees meer in de brief en controleer het bankrekeningnummer’. Vul dan het juiste rekeningnummer in. - Wij hebben je rekeningnummer niet
In de brief vragen we om je toestemming voor de afkoop en je rekeningnummer. Log in op Mijn StiPP Pensioen en klik op ‘Geef hier je gegevens door’. Volg daarna het stappenplan om je akkoord en rekeningnummer door te geven.
Wanneer staat het afkoopbedrag op je rekening?
Laat je jouw afkoopbedrag uitbetalen? Het hangt af van jouw situatie hoe snel het geld op je rekening staat:
Mijn rekeningnummer was al bekend en ik kreeg het afkoopvoorstel automatisch
Uiterlijk twee maanden nadat je de brief hebt ontvangen aan het einde van die maand betalen we het afkoopbedrag uit. Kort voordat we het geld aan je betalen ontvang je bericht met het bedrag dat je krijgt.
Mijn rekeningnummer was nog niet bekend óf ik heb zelf gevraagd om uit te betalen
Geef eerst je akkoord en rekeningnummer door via Mijn StiPP Pensioen. Daarna staat het afkoopbedrag uiterlijk twee maanden na je akkoord aan het einde van de maand op je rekening. Kort voordat we het geld aan je betalen ontvang je bericht met het bedrag dat je krijgt.