Aanmelden

Maandelijks of vierwekelijks lever je de loon- en dienstverbandgegevens van jouw werknemers aan via een PDO-bestand. Als je de gegevens van een nieuwe werknemer via het PDO-bestand aanlevert, meld je de werknemer automatisch aan.

Hoe meld ik een nieuwe werknemer aan?

Je meldt een nieuwe werknemer aan via het PDO-bestand. Als je de loon- en dienstverbandgegevens van je nieuw werknemer voor de eerste keer aanlevert, meld je de werknemer automatisch aan. De werknemer ontvangt daarna een welkomstbrief en de Pensioen 1-2-3. Hierin staat informatie over de pensioenregeling en het deelnemersportaal ‘Mijn StiPP Pensioen’.

Wat is het verschil tussen de Basis- en Plusregeling?

Je meldt de nieuwe werknemer aan in de Basisregeling of Plusregeling. Op Overgang naar de Plusregeling vind je alle verschillen tussen de Basis- en Plusregeling.

E-mailadres

Wij sturen informatie het liefst digitaal. Daarom hebben we ook het e-mailadres van je werknemer nodig. Werknemers kunnen zelf hun e-mailadres aanpassen in het profiel op 'Mijn Stipp Pensioen'.

Pensioen meenemen naar StiPP

Heeft je werknemer pensioen opgebouwd bij een vorige werkgever? Dan kan je werknemer dit misschien meenemen naar StiPP.

Is het opgebouwde pensioen hoger dan € 613,52 bruto per jaar (2025)? Dan kan je werknemer zelf kiezen om het pensioen naar ons over te dragen. Dit heet waardeoverdracht.

Is het pensioen lager dan € 613,52 bruto per jaar (2025)? Dan mag de vorige pensioenuitvoerder het automatisch overdragen naar ons. Dat heet automatische waardeoverdracht. Je werknemer hoeft daar niets voor te doen.