Betalingsproblemen

Lukt het tijdelijk niet om je facturen te betalen? Neem dan direct contact met ons op via incasso@stippensioen.nl. Vermeld in je e-mail je StiPP klantnummer en het factuurnummer van de facturen die je niet kan betalen. Dan kijken wij wat we voor je kunnen doen.

Meld betalingsproblemen op tijd! 

Geef op tijd aan dat je niet kunt betalen

Laat het ons vóór de uiterste betaaldatum weten als je even niet kunt betalen. Gebruik hiervoor het formulier van de belastingdienst. Vul het in, onderteken het en stuur het via het contactformulier naar ons op.

Let op: je bent wettelijk verplicht dit op tijd te melden. Doe je dat niet, dan kun je persoonlijk verantwoordelijk worden voor de premie die jouw bedrijf niet heeft betaald (hoofdelijk aansprakelijk). Dit voorkom je door ons op tijd te informeren.

Vraag een betalingsregeling aan

Wij denken met je mee. Als je moeite hebt met betalen, kun je bij ons een betalingsregeling aanvragen. Je betaalt dan je openstaande bedrag in termijnen. We spreken samen af in hoeveel termijnen (maanden) je ons betaalt. Dit is altijd binnen zes maanden.

Hoe vraag je een betalingsregeling aan?

  1. Mail naar incasso@stippensioen.nl
    Vermeld je klantnummer, het factuurnummer en geef aan wat voor betaalregeling je wilt.
  2. Wil je in vier, vijf of zes maanden terugbetalen?
    Dan hebben wij meer informatie nodig om je aanvraag te beoordelen. Stuur dan ook mee als pdf: 
    • Een winst- en verliesrekening
    • Een actueel kasstroomoverzicht 

Wanneer hoor je van ons?

We beoordelen je aanvraag zorgvuldig. Binnen vijf werkdagen krijg je bericht van ons, per e-mail of post.

Al een incassobureau ingeschakeld?

Is (een deel van) je achterstallige premie overgedragen aan een incassobureau? Dan kunnen wij voor de betaling van die bedragen geen betalingsregeling meer afspreken. Neem in dat geval contact op met het incassobureau. De contactgegevens vind je in de brief die je van hen hebt gekregen.