Als er iets verandert in je organisatie, dan kan dat gevolgen hebben voor de pensioenregeling bij StiPP. Lees hier wat je moet doen in verschillende situaties.
Nieuw salarispakket?
Stap je over naar een ander salarispakket? Controleer dan extra goed of je de juiste gegevens aanlevert via het nieuwe pakket. Zo voorkom je fouten in de pensioenopbouw van je medewerkers.
Geen personeel (meer) in dienst?
Heb je tijdelijk of helemaal geen personeel meer in dienst? Dan blijf je bij ons aangemeld. Je geeft ook dan elk jaar of elke periode aan ons door of je wel of geen personeel in dienst hebt.
Problemen met betalen?
Kun je de pensioenpremie niet (op tijd) betalen? Meld dit dan zo snel mogelijk bij ons. Dat is verplicht. Maar we denken ook graag mee over een oplossing.
Faillissement van je bedrijf
Gaat je bedrijf failliet? Dan heeft StiPP misschien nog premie tegoed. Wij onderzoeken in dat geval of (oud-)bestuurders hiervoor aansprakelijk zijn.
Aansprakelijkheid bij faillissement
Volgens de Wet Bpf 2000 kunnen (oud-)bestuurders hoofdelijk aansprakelijk zijn voor de premies die nog aan StiPP betaald moeten worden. Dit geldt ook als de onderneming niet meer bestaat.