Als werkgever lever je via een PDO-bestand gegevens bij ons aan over je werknemers, zoals gewerkte uren of loon. Daarmee berekenen wij de premie. Je ontvangt hiervoor een factuur. Op deze pagina lees je hoe dit werkt, waar je je facturen vindt en wat je kunt doen als betalen (even) niet lukt.
Zo werkt premie betalen
Je ontvangt een premiefactuur als jij of je administratiekantoor PDO-bestanden aanlevert. Elke twee weken maken en versturen wij de facturen. Heb je meerdere bestanden aangeleverd? Dan zie je op de factuur precies welke premies bij welk bestand horen.
Overzicht van je facturen
De hoogte van de premie hangt af van de PDO-bestanden die je in de afgelopen twee weken hebt ingestuurd. Je facturen vind je in Mijn Pensioenadministratie.
Je ontvangt een melding op het e-mailadres dat je voor facturen hebt opgegeven. Dit e-mailadres kun je zelf aanpassen in Mijn Pensioenadministratie.
Kun je de factuur niet (op tijd) betalen?
De betaaltermijn is 14 dagen. De uiterste betaaldatum staat op je factuur. Lukt het niet om op tijd te betalen? Neem dan direct contact met ons op.
- Mail ons via incasso@stippensioen.nl
Vermeld je StiPP klantnummer en het factuurnummer van de facturen die je niet kunt betalen. Dan kijken wij wat we voor je kunnen doen - Laat het ons op tijd weten
Laat het ons vóór de uiterste betaaldatum weten als je even niet kunt betalen. Gebruik hiervoor het formulier van de belastingdienst. Vul het in, onderteken het en stuur het via het contactformulier naar ons op.
Let op: je bent wettelijk verplicht dit op tijd te melden. Doe je dat niet, dan kun je persoonlijk verantwoordelijk worden voor de premie die jouw bedrijf niet heeft betaald (hoofdelijk aansprakelijk). Dit voorkom je door ons op tijd te informeren.
Betalen via automatische incasso
Wil je zeker weten dat je altijd op tijd betaalt? Vraag dan automatische incasso aan. Vul het formulier machtiging automatische incasso in en stuur het ondertekend naar ons via het contactformulier.
Je geeft één keer toestemming. Daarna zorgen wij dat de premie automatisch wordt afgeschreven. Wil je stoppen met de automatische incasso? Dat kan op elk moment.