StiPP heeft een nieuwe pensioenregeling. Bij de overgang naar deze regeling kreeg iedereen een extra bedrag. Voor jou betekent dit dat je maandbedrag dus hoger werd.
Hoeveel kreeg jij extra?
Je kreeg 10,65% van je maandelijkse uitkering extra.
Een simpel rekenvoorbeeld:
| Je maandbedrag | € 100,- |
| Extra bedrag (toedeling) | € 10,65 (10,65% over € 100,-) |
| Totaal per maand | € 110,65 |
Deelnemers die nog pensioen opbouwen van 59 en ouder, of die 60 jaar of ouder, arbeidsongeschikt zijn, en wij je premie betalen, kregen bij de overgang naar de nieuwe pensioenregeling nóg een extra bedrag bij hun pensioen. We noemen dit compensatie. Dit komt omdat zij in de nieuwe regeling minder pensioen opbouwen dan in de huidige regeling. Je leest hier meer over compensatie.