Vragen over premiebetaling

Heb je vragen over premiebetaling in de nieuwe pensioenregeling? Lees het antwoord op veelgestelde vragen:  

 

Ga ik meer premie betalen?

In de nieuwe pensioenregeling betalen werkgevers meer pensioenpremie. Werknemers krijgen daar meer pensioen voor. Werknemers betalen een deel van de premie mee.

Samen met je werknemer ga je 23,4% van de pensioengrondslag betalen. Werkgevers mogen 7,5% van de pensioengrondslag inhouden op het brutoloon van de werknemer.

Werknemers bouwden in de Plusregeling van StiPP een percentage van de pensioengrondslag op afhankelijk van leeftijd. In de nieuwe regeling betalen alle werknemers hetzelfde premiepercentage. Voor alle werknemers is een nabestaandenpensioen en – onder voorwaarden – een premievrijstelling bij arbeidsongeschiktheid verzekerd.