Mijn StiPP Pensioen

For English see below

Mijn StiPP Pensioen is jouw persoonlijke pensioenomgeving. Met Mijn StiPP Pensioen heb je altijd inzicht in je actuele pensioensituatie.

Wat kun je doen op Mijn StiPP Pensioen?

Op deze beveiligde pensioenomgeving kun je bijvoorbeeld:

  • de hoogte van je pensioenkapitaal bij StiPP bekijken.
  • je digitale post openen, zoals je pensioenoverzicht.
  • je jaaropgave bekijken en downloaden.
  • een overzicht zien van de werkgevers via wie je pensioen opbouwt bij StiPP.
  • een aantal persoonlijke gegevens zelf aanpassen, zoals je e-mailadres.

Ontvang je een nabestaandenpensioen? Dan kun je niet inloggen op Mijn StiPP Pensioen. Je krijgt alle informatie van ons per post of via e-mail. Je mag bij vragen altijd contact met ons opnemen.

Hoe log ik in?

Je logt in met je DigiD. Ben je je DigiD vergeten? Op digid.nl kun je een nieuw wachtwoord instellen of je gebruikersnaam opvragen.
Naar Mijn StiPP Pensioen

Ik heb nog geen DigiD. Hoe vraag ik een DigiD aan?
Je vraagt jouw persoonlijke DigiD aan via digid.nl/aanvragen-en-activeren.
Hoe vraag ik een DigiD aan vanuit het buitenland?

Je vraagt een DigiD vanuit het buitenland aan via digid.nl. Daarna haal je een activeringscode op door te videobellen met Nederland Wereldwijd of bij een DigiD-balie in Nederland of in het buitenland. Met deze code activeer je je DigiD.

Voorwaarden voor de aanvraag
  • Je hebt de Nederlandse nationaliteit of de nationaliteit van een ander land in de Europese Economische Ruimte (EER).
  • Je hebt een geldig paspoort of identiteitskaart  van een EER-land. Een rijbewijs is niet toegestaan.
  • Je hebt een burgerservicenummer (BSN) en staat ingeschreven in de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI). Je hebt geen RNI-uittreksel nodig voor je DigiD-aanvraag.
  • Je hebt een telefoon waarop je zowel in het buitenland als in Nederland sms-berichten kunt ontvangen.
  • Je hebt een e-mailadres.

Hoe log ik in met eIDAS?

Heb je geen DigiD en heb je een Europese nationaliteit? Dan kun je inloggen met eIDAS. Ga naar Mijn StiPP Pensioen en kies de optie ‘Inloggen met eIDAS’.

Wanneer kun je inloggen met eIDAS?

  • Je hebt een Europese nationaliteit.
  • Je land staat op de lijst van eIDAS-landen die toegang verlenen tot inloggen met een nationaal erkend inlogmiddel. Dit kan al voor Duitsland, België, Spanje en verschillende andere landen. Hier vind je alles wat je moet weten over eIDAS.

English

My StiPP Pension

My StiPP Pension is your personal pension environment. With My StiPP Pension you always have insight into your current pension situation.

In this secure pension environment you can, for example

  • view the amount of your pension capital at StiPP.
  • open your digital mail, for instance your pension statement.
  • view and download your annual statement.
  • view the overview of the employers through which you accrue pension with StiPP.
  • change a number of personal details yourself, such as your e-mail address.

Do you receive a survivor's pension? If so, you cannot log in to My StiPP Pension. You will receive all information from us by post or e-mail. Of course, you can always contact us if you have any questions.

How do I log in?

You can log in with your DigiD. Have you forgotten your DigiD? At digid.nl/en you can set a new password or request your user name.

To My StiPP Pension

I do not yet have a DigiD. How do I apply for a DigiD?
You can apply for your personal DigiD via digid.nl/en/apply-and-activate. 
How do I apply for a DigiD from abroad?

You apply for DigiD from abroad via digid.nl/en. You then obtain an activation code by making a video call to Netherlands Worldwide or to a DigiD desk in the Netherlands or abroad. You use this code to activate your DigiD.

Conditions for application 
- You have the Dutch nationality or the nationality of another country in the European Economic Area (EEA).
- You have a valid passport or identity card (driving licence not permitted) from an EEA country.
- You have a citizen service number: burgerservicenummer (BSN).
- You are registered in the Register of Non-Residents: Registratie Niet-Ingezetenen (RNI).
  You do not need an RNI extract for your DigiD application.
- You have a telephone on which you can receive text messages both abroad and in the Netherlands.
- You have an email address.

How do I login with eIDAS?

You do not have a DigiD and you have a European nationality? Then you can log in with eIDAS. Go to My StiPP Pension and choose the option ‘Inloggen met eIDAS’.

When can you log in with eIDAS?

  • You have a European nationality.
  • Your country is included in the list of eIDAS countries that allow logging in with a nationally recognised login tool. This is already possible for Germany, Belgium, Spain and several other countries. Here you will find everything you need to know about eIDAS.