mijn pensioenadministratie

Werknemers aanmelden

Heeft u een nieuwe werknemer in dienst die in aanmerking komt voor pensioen? U moet deze werknemer dan aanmelden bij StiPP.

Nieuwe werknemer aanmelden

U levert de loon- en dienstverbandgegevens aan door middel van de PDO-aanlevering. Uw werknemer wordt dan automatisch aangemeld en ontvangt daarna een welkomstbrief. Hierin staat informatie over de pensioenregeling en inloggegevens voor Mijn StiPP Pensioen.

Wie neemt er deel?

Werknemers in de flexbranche bouwen pensioen op bij StiPP als zij langer dan 26 weken hebben gewerkt voor één werkgever en minimaal 21 jaar oud zijn. Deze werknemers nemen dan deel aan de Basisregeling. Na 52 werkweken in de Basisregeling komt uw werknemer in aanmerking voor de Plusregeling.

Nieuwe werknemer werkte al eerder in de uitzendbranche

Vraag een nieuwe werknemer altijd of hij al eerder in de flexbranche werkzaam was. Mogelijk heeft hij al eerder pensioen opgebouwd bij StiPP. Is dat het geval, dan gelden de volgende afspraken:

Basisregeling

  • als de nieuwe werknemer binnen 52 weken weer bij een werkgever in de bedrijfstak gaat werken, bouwt hij direct verder op in de Basisregeling.
  • als hij na een periode van 52 weken of langer weer bij een werkgever in de bedrijfstak gaat werken, moet hij eerst weer 26 weken werken (wachttijd) voordat hij weer gaat opbouwen in de Basisregeling.

Plusregeling

  • als de nieuwe werknemer binnen 26 weken weer bij een werkgever in de bedrijfstak gaat werken, bouwt hij direct verder op in de Plusregeling.
  • als hij na een periode van 26 weken of langer maar korter dan 52 weken weer bij een werkgever in de bedrijfstak gaat werken, gaat hij direct opbouwen in de Basisregeling. Na 52 gewerkte weken in de Basisregeling stroomt hij dan weer door naar de Plusregeling.
  • als hij na een periode van 52 weken of langer weer bij een werkgever in de bedrijfstak gaat werken, moet hij eerst 26 weken werken voordat hij weer gaat opbouwen in de Basisregeling.